Thursday, November 12, 2009

やまださんへ
はじめまして。わたしはアリス フーです。わたしはロサンゼルスからきました。ロサンゼルスはとてもあついです。そしてあまりべんりじゃありません。わたしはいまニューヨークのコロンビアたいがくでべんきょうします。わたしのせんこうはoperations research です。ニューヨークのせいかつになれました。ニューヨークはとてもにぎやかなまちです。そしてきれいなまちです。ニューヨークのせいかつはおもしろいですがあまりたかくないです。わたしのりょうはちさいですがとてもべんりですよ。にほんのせいかつはどうですか。コロンビアたいがくのせいかつはいそがしです。しゅくだいがたくさんありますからいつもひまじゃありません。わたしはまいあさくじにおきます。そしてあるいてがっこうへいきます。まいにしごごごじにクラスおわります。もくようびとにちようびのばんにピンポンをします。わたしはピンポンがじょうずですよ。いっしょにピンポンをしませんか。わたしはしちがつついたちにひこうきでにほんへいけます。じゃ、また。

アリス
11月11日

2 comments:

  1. Hello!! My name is Haruna. I'm a Japanese girl and Bunkyo Univercity's student.

    I read your てがみ.
    Your Japanese is very good:)! Surely you study Japanese hard.

    In Japan, it becomes colder and colder recently. Now, こうよう is very beautiful.
    こうよう means the leafs get colors.

    I go to my univercity by train and bus. Maybe you know, the train in the morning is very very crowd. I don't want to take it, but I must take the train.
    If you come to Japan, please experience it.

    ピンポン is table tennis?
    If it's so, ピンポン says たっきゅう in Japanese.

    Do you have some quention about Japan? If you have some question, I answer as much as possible.
    Please tell me about your life more!!

    ReplyDelete
  2. はるなさん こんにちは!
    いまにほんはさむいですか?

    ReplyDelete